I og med at etappen dagen før ble lenger enn beregnet så
er vi ikke langt fra St. Petersburg. GPS kurs blir satt og vi setter av
gårde mot byen. Jeg har hatt med et GoPro kamera på turen og
setter det i festet på sideveska for å ta seriebilder på
vei mot byen. Stol ikke på GoPros fester, på vei innover forsvant
kamera og feste, Tommy som kjørte bak så noe som falt av og
forsvant under trafikken. Heldigvis hadde vi tatt vare på filene
som var på kameraet, men flere bilder og videoer av det slaget ble
det da ikke. Turen inn til hotellet var ikke lang, men det ble en lang
tur. Det var mye trafikk selv midt på dagen, og asfaltarbeid og et
par små ulykker gjorde ikke farten større. Varmt var det og
kjølevifta gikk for fullt. Puh! Men alt har en ende og GPS ledet
oss rett frem til hotellet midt i sentrum. Nå skulle det være
kjørefri et par dager, men dagen hadde avdekket at BMW'en min ikke
lenger lot seg starte så lett. Den måtte faktisk trilles i
gang, men da gikk den fint. Vi spurte resepsjonen på hotellet hvor
nærmeste BMW motorsykkelbutikk var og fikk et svar. Ikke et godt
svar skulle det vise seg, men på veien fant vi en meget hjelpsom
russer på motorsykkel som snakket godt engelsk. Han brukte mist en
time på oss og ringte sine venner for å finne den nærmeste
BMW forhandleren. Det var et stykke unna, men han fant butikken på
min GPS og vi la i vei. Fant butikken og en mekaniker som var helt sikker
på at batteriet var gåent etter 4 år og 95.000km. De
byttet batteri, jeg betalte og kjørte glad tilbake til hotellet,
klar for to dager i byen.
Sjuende dag kjørte
vi 96 km.
For å gjøre historien kort, St. Petersburg er en flott
by som viste seg fra sin beste side. Vi gikk og så, spiste, var turister
på kanaltur og sightseeing. Byen anbefales.
Åttende dag kjørte vi ikke en meter!