Ole
Kristian og jeg har tidligere vært på treff som har hatt 50-års
jubileum, så da han ringte og spurte om jeg ville bli med på Norgestreff
så måtte jeg jo det. Treffet begynte på torsdag, men vi hadde ikke tid
til å komme oss av gårde før på fredag. Etter å ha vært på jobb begge to
møttes vi på Kongsberg fredag kl. 12:30. Derfra var det strake veien
gjennom Telemark og over Suleskard til Sandnes. Trodde vi. På vei ned
mot Setesdal og Valle forsvant Ole Kristian fra bakspeilet mitt. Jeg
snudde og kjørte opp igjen og der stod han med flatt bakdekk. Nå er ikke
bakhjulet det som er enklest tilgjengelig på sidevognsykkelen og rett
verkstøy for jobben hadde vi ikke der og da. Jeg kjørte ned til Valle og
kjøpte to bokser punkteringsskum. Inn med den ene boksen og hjulet
hadde luft igjen. Ikke fullt trykk, men til å kjøre på. Vi kom oss ned
til Esso i Valle der det skulle fylles mer luft. Det avdekket at det var
ventilen som var problemet. Og denne ventilen satt på det værst
tenkelige stedet på hjulet. Viking kom - tre timer senere var vi på tur
igjen. Det ble en sen ankomst Sandnes men det er jo lenge lyst på denne
tiden av året. Vi valgte å bo på den stille campen, der fant vi mange
kjente figurer. Lavvoen ble slått opp ved siden av Hans Petter med
datter. Like ved lå også en gjeng fra Primustreffet samt Jon Arne og
Tove. Treffområdet ellers var stort med masse folk fra inn- og utland.
Alt kunne fåes kjøpt - middag, frokost, øl, klær og utstyr. Flere band
var innom og spilte også.