Til Korfu sommeren 2002
Side 2: Reisen gjennom Italia og til Hellas
Forrige side / previous page

Plötchenpass, grense Østerrike-ItaliaChoggia, ItaliaAutostradaen, Sør i ItaliaBrindisi, Italia
Fortsatte videre over Plötchenpass inn i Italia. Hadde litt problemer med skilting og navigering i spagettilandet til å begynne med, men kom til Chioggia litt sør for Venezia til slutt. En fin badeby, første bad i Middelhavet var ikke langt unna. Tok Autostradaen videre sørover etter natten i Choggia og var i Brindisi tirsdag ettermiddag. Planen var å ta ferje til Korfu derfra, men de hadde endret litt på ruten så den eneste ferjen den natten gikk til Igoumenitsa på det greske fastlandet. Derfra skulle det være mange ferjer til Korfu fikk jeg vite.
Igoumenitsa, HellasIgoumenitsa, HellasEn strandet engelskmannParga, Hellas
Ja vel, så tok jeg ferje til Igoumenitsa da. Kom dit tidlig onsdag morgen. Båten ble fortøyd og der ble den liggende. Det viste seg å være ferjestreik i Hellas, så det gikk ikke flere båter den dagen, men streiken skulle være slutt neste morgen. Ja ja. Fant først en fin strand å ligge på, så et hotellrom til neste morgen før å møte opp på kaia igjen. Nei, streiken var utvidet og kom nok til å vare to dager til. Familien var nå kommet til Korfu, og jeg ville dit. Det var ikke lenger enn at jeg kunne se over dit, men så var det altså masse vann i mellom. Pga streiken ble det masse folk og lastebiler og andre biler i Igoumenitsa som ikke kom lenger, og det var ikke et veldig allright sted å være lenger. Jeg reiste så noen mil sørover til Parga for å se om det var bedre muligheter til å komme av gårde derfra, dessuten hadde jeg mulighet til å få billig overnatting der om jeg ikke skulle komme videre. Parga var mye trivligere enn Igoumenitsa, men heller ikke der kom jeg videre den dagen. Om kvelden ble jeg sittende ved siden av en norsk familie og spise. De var på seiltur i den greske skjærgården, og en tanke slo meg...