NLRK Landstreff 2022
19 - 24 juli

Norsk Land Rover Klubbs landstreff 2022 var i (utkanten av) Trondheim. Siden vi kjørte våre gamle, ikke så raske biler så startet vi på lørdag mens treffet startet på tirsdag. Nå var ikke værmeldingen i Trøndelag den beste så vi hadde ikke bråhast med å passere Dovre, noe vi fint klarte.
Konrad skulle være med på sitt første landstreff med egen bil og vi kjørte i følge oppover, og som vanlig så unngikk vi de store veiene så godt vi klarte. Første dag hadde vi satt oss som mål å komme til Lillehammer. Turen gikk inn Gamle Mosseveil til Oslo, videre oppover mot Hadeland og Gjøvik før vi skar over Mjøsbrua den "gale" veien. Vi skulle innom Ane, en tidligere kollega av Gunnhild som hadde bosatt seg på Næroset. Når vi kom dit sånn litt utpå ettermiddagen så var det så hyggelig at vi like godt ble over til søndag. En riktig trivelig kveld ble det.
Neste dag gikk turen videre til Lillehammer der vi skulle innom Maihaugen. Der gikk det noen timer og vi fant ut at vi skulle overnatte på Hunderfossen der det ble camping i Lavvo. Etter middag gikk vi tur til utendørsdelen av Vegmuseet der vi så mye interessant veghistorie.
Mandag kjørte vi videre på vestsiden av Lågen til Ringebu der vi krysset over E6 og fortsatte oppover Venabygdsfjellet. Oppe på fjellet var det surt og litt vått, men det bedret seg nede av fjellet igjen på vei mot Grimsbu. På Grimsbu hadde vi bestilt hytte siden det ble Lavvo igjen når vi var fremme på treffet. Kvelden på Grimsbu ble fin og vi våknet til finvær der vi tok frokosten ute når temperaturen bare hadde fått steget litt.
Tirsdag ble det Rv3 og E6 til Berkåk der vi svingte av mot Orkdal, men før vi kom så langt tok vi av igjen og kjørte over Hølonda mot Øysand der treffet var. Øysand camping reklamerer med Trøndelags lengste strand, men sommertemperatur var det heller dårlig med. Det regnet litt nesten hvert døgn under treffet, men heldigvis ikke hele tiden. Onsdag hadde vi meldt oss på tur til Forbordsfjellet om ettermiddagen, men før det så stoppet vi i Trondheim. Der traff vi Mona og fikk en fin byvandring med servering av kaffe og is hos Mona før vi reiste videre forbi Stjørdal for å treffe de som skulle på fjelltur. Fin tur med god utsikt, men ingen utfordring for en Land Rover. Etter fjellturen kjørte vi litt videre nordover til Vuddu Valley der ble burger med bling.
Torsdag hadde vi ikke noe program, så det ble en tur på småveier til Selbu i gråværet. Fredag hadde vi meldt oss på tur til Geitfjellet vindpark. Igjen en lang kjøretur før vi fikk en orientering og tur tundt på grusveiene mellom vindmøllene. Heller ingen utfordring for en Land Rover, men igjen god utsikt fra foten til en av de mange møllene.
Lørdag var "fridag" med innlagt årsmøte om ettermiddagen, og dagen ble brukt til fottur i området og handletur til nærmeste butikk. Konrad reiste hjemover på lørdag mens Gunnhild og jeg ventet til søndag. Etter å ha sjekket yr.no for finvær i hele sirkelen under oss fra Kristiansaund til Østersund uten å finne noe så ble det til Alvdal på første etappe før vi kjørte hjem på mandag. Omtrent 1.700km i en gammel bil i løpet av 10 dager er i grunnen nok. Turen gikk uten større problemer, men det ble en liten jobb på overføringen til clutsjen når vi kom hjem.

Klikk for større bilder.

En rask stopp på Tyrigrava.

Det ble en natt på Næroset.

Maihaugen.

Menneskene på broen.

Kristiansten.

Vi traff Mona i byen.

På vei opp Forbordfjellet.

Ungdommen er med.

Felles grill.

Etter solnedgang.

Engelsk Serie I.

Utsikt fra Geitfjellet.

Norsk Serie I fra Os.

Vi forlater Øysand i klarvær.

En natt i Alvdal på vei hjem.