DLRC 35 Jahre

Tysk Land Rover klubb feiret 35 år med jubileumstreff i Stadtoldendorf første helgen i oktober. Jubileumstreff er jo som regel verd å få med seg, dette passet (igjen) med høstferien på skolen, så da ble det jamen en tur til Tyskland. Med en dag fri på skolen begynte vi høstferien en dag før de andre, og reiste til Göteborg for å ta båten til Kiel torsdag kveld.
Fredag morgen var vi i Kiel, været var fint og det var 30-35 mil til Stadtoldendorf og treffet. Det er vanskelig å unngå Autobahn i Tyskland, vi gjorde heller ikke så veldig seriøse forsøk på dette. Defender på Autobahn er litt feil, men den holder 110 km/t uten altfor store problemer og altfor mye bråk. Etter et stykke svingte vi av mot Celle for å få litt forandring. I Bergen stoppet vi for å handle litt mat og andre nødvendigheter. Noen mil senere var vi fremme i Mamut Park ved Stadtoldendorf. Der var det, foruten mange tyskere, flere kjente norske biler og campingvogner. Folket var nok ute og kjørte et sted for de så vi ikke noe til. Vi slo leir og satt i gang litt mat, og der dukket de opp. Truls, Reidun, Frode, Eiliv, Gaute, Karin samt flere generasjoner Madsen.
Kvelden gikk fort i øl-teltet, samt i "kinoen" i teltet ved siden av. En av filmene som ble vist var fra Norge og Lillehammer tidlig på 80-tallet. Det var ikke tvil om at det var en del yngre utgaver av kjente i Land Rover miljøet vi så.
Lørdag morgen kom med lett regn. Regn er ikke kult når en er på treff og bor i lavvo, men det er ikke noe å gjøre med det. Vi spiste frokost inne før vi ble enige om å ta en tur bort i kjøreområdet. Kjøreområdet er nærmeste nabo til campen, så bilen rekker ikke å bli varm før vi er fremme. Det var ikke bare denne dagen det regnet, det hadde det også gjort til gangs i dagene før treffet og det var meget vått. Og sleipt... Med standard Mud Terrain av gor årgang er det ikke allverdens å gripe med, men jeg fulgte da etter Eiliv rundt et stykke. Ned i møkka og rundt i leira. Det er alltid noen som skal forsøke litt mer enn andre, og noen av disse har en viss underholdningeverdi. Både de som kan og de som definitivt ikke kan kjøre. Etter en stund ga vi oss i kjøreområdet og tok en tur inn til byen, men det var ikke mye liv der. Vi var innom vaskeplassen for å bli kvitt "suvernirene" på bilen og tilbake til campen. Etter at dagens kjøring var avsluttet ble vi sittende ute en stund før det var samling i øl-teltet igjen. Det var annonsert jubileumsfest, men festen bestod kun av en DJ som spilte musikk, samt mere øl. Det ble en relativt tidlig aften for min del, men de gangene jeg var våken i løpet av natten var det fremdeles musikk å høre.
Søndag var det ikke noe spesielt program utover pakke og reise. Nordmennene fikk tilbud om en tur i kjøreområdet, men det var ingen som følte for det. Egentlig skulle området være tømt for folk og biler innen 20:00 søndag kveld, men igjen fikk vi norske tilbud om å bli over til mandag. Noen slo til på tilbudet, mens vi valgte å pakke og komme oss ut av gjørma. Campingen var heller ikke helt tørr for å så det slik. Innen vi fikk pakket sammen hadde det regnet minst syv ganger. Ikke mye regn, men nok til at lavvoen ikke tørket. Senere på søndag ble det nydelig varmt vær, og vi hadde til og med is på ute på fortauet i en by vi stoppet i. Søndag kveld fant vi et billig hotell med en pizza-resturant rundt hjørnet. Teltlivet var forlatt.
Mandag hadde jeg planer om litt shopping av mc-utstyr, i Hamburg fant jeg fire butikker på rad og fikk det jeg var ute etter. Vi var i Kiel i god tid før båten til Göteborg skulle gå og rakk en tur i gå-gata for å bruke noe flere Euro før Tyskland ble forlatt.

Gutta på tur. Tyskland neste.

Tysk Bundesstrasse.

Fremme. Maten er servert.

Vi var flere nordmenn på tur.

I fellesteltet.

Gaute er klar til å kjøre.

Truls på glatta.

En videosnutt på Youtube (60mb).

101" på skråss.

Det var også 40-års jubileum for Range Rover denne helgen.

En fin '73 Range Rover.

Camp Mamut Park.

Norske biler i tysk skog.

Sentrum i Stadtoldendorf.

Ny og gammel RR foreviges.

Det ble også solgt modellbiler under treffet, til stor interesse fra enkelte.

Laaang sebrabil.

Ny (?) variant av taktelt.

Han mekket hele helgen.

Langbord lørdag kveld.

Frode og damene.

Pakket og klar.

På loppemarked i byen.

Is på uteresturant!

Höxter.

På pizzaresturant.

Helge ble igjen på Stena-båten.