Bukkerittet 2007
Grimsbu 16-19 august

August er Bukkeritt-tid. Etter å ha vært på samme sted siden 1999 var det nytt sted i år, Grimsbu i Folldal. Et sted som viste seg minst like egnet som Randsverk (min mening). Jeg pakket sykkelen på tirsdag, reiste på jobb onsdag og var klar til å sette nordover etter endt arbeidsdag. Det hadde regnet, til dels mye hele dagen så lysten på å sette seg på sykkelen for å kjøre 33 mil var vel ikke overveldene for å si det slik. Men den som gir seg er feig, og feig kunne jeg ikke være. Ut av Oslo regnet det, men det var først ved Mjøsa et sted det virkelig åpnet seg. E6 var en elv, og jeg tok av til styrbord på riksvei 3. Ved Miklagard litt før Elverum var det meste vått og jeg var sulten. Jeg gikk inn og hang av meg noe tøy. Under jakken var det en dam på flere liter vann og stolen jag satt på var ikke tørr etterpå. Skinnhanskene kunne vris, men Rukka-dressen var stort sett tørr inni. Etter at middagen var spist regnet det nesten ikke. På Elverum kjøpte jeg et par gummihansker jeg dro under skinnhanskene og med varme i håndtakene ble turen videre til Folldal slett ikke ille. Det var bare litt regn videre oppover, jamen så jeg så vidt et gløtt av sol oppi Østerdalen også. I ti-tiden onsdag kveld var jeg fremme på Grimsbu der det var omtrent 20 OTCere på plass før meg. Lavvoen ble satt opp, jeg var klar for Bukkerittet.
Torsdag kom med nydelig vær, det kunne jo bare bli bedre etter onsdagens regnvær. Jens og jeg tok turen gjennom Grimsdalen til Dovre. Videre over til Vågåmo og opp til Blåhø. Ned fra Blåhø gjennom Slådalen til Lesja. Videre til Dombås, opp til Hjerkinn og tilbake til Folldal. Ca 25 mil på denne turen.
Fredag ble det Lars, Lars, Elisabeth, Per Svein, Jens og jeg som turet sammen. Turen begynte med en 7 mils omvei på grus til Alvdal. Opp på Tronden på 1666 meter. En tur rundt Savalen før dagen avsluttes med turen gjennom Einundalen. Ca 20 mil denne dagen.
Lørdag blir det hjemreisedag. Ole Kristian skal hjem og jeg blir med sørover igjen. Vi tar den samme grusveien til Alvdal. Rundt Alvdal gjør vi noen avstikkere før vi tar et par mil nedover rv3. Ved Jutulhogget tar vi grusen over til Rendalen. Etter noen mil i Rendalen tar vi over fjellet til Østerdalen igjen for å fortsette over Ringebufjellet. Fra Ringebu blir det den store sorte asfalten hjem.

Grimsbu var base for        På tur gjennom Grimsdalen.         Grimsdalen.                                 Grimsdalen.                                 Veien til Blåhø.
Bukkerittet 2007.

Utsikten fra Blåhø.                        Veien ned fra Blåhø.                    Slådalen.                                     Kveldsprat rundt syklene.            Offisiell åpning fredag.

OTC-folket blir ønsket                 En omvei mot Alvdal.                   En KTM i sitt rette element.         Livet er herlig.                 Slik vil vi ha det.
velkommen.

Det er mange bommer      Tronden 1666 moh.        Kaffepause må vi ha.       Einunndalen.                   Einunndalen.                                En av våre danske
som skal betales for.                                                                                                                                                                               venner hadde er uhell.

Lørdag morgen på Grimsbu.         Selv med ny sykkel er det ikke     KTM service.                              Alvdal.                                        Alvdal.
                                                    alt som går som planlagt.

Jutulhogget.                     Rendalen.                                     Matpause på Ringebufjellet.         Service på Lillehammer.               Finn tre feil...